Östersund

Min update har varit dålig, de vet jag. Jag har tagit en liten paus men jag ska bättra mig. Premiären klar, inte vad jag hade förväntat mig. Det var svårt, jag höll för mycket och var feg. Alldeles för feg men jag var inte bättre just då. Trist.
Men premiären avklarad och om en vecka är det Levi och slalom, ye.
Efter Sölden åkte jag direkt till Stockholm.
Resan dit gick allt annat än smidig, det började med taxi klockan 06 på morgonen för att sedan ta tåg mot Zurich flygplats. Vi hade inte tillräckligt med platser i bussen så jag och Robban tog taxi och tåg.
Det började med att taxin inte tog kort. Bankomaten var stängd och taxichauffören vägrade ta någon form av faktura. Tiden var knapp så stressen kom mer och mer. Vi gick tillbaka till bankomaten 10 minuter senare som även var 10 minuter innan tåget skulle gå. Då plötsligt stod de en kanonfull österrikare där inne som öppnade dörren åt oss, vi tog ut pengar, betalade och sprang mot servicedisken. Servicedisken visade sig vara stängd. Vi gick till en biljettautomat, jag frågade närmsta man om hjälp och sa att vi skulle till Zurich flughafen. Destinationen fanns inte äns med. Vi hade 5 minuter på oss så vi tryckte i en annan plats i närheten och satt i bankomatkortet.Det fungerade inte, ”karte nichht fungieren” stod det. Robban stod och snaskade bar och jag var jättestressad. Vi sket tillslut i biljetten och sprang istället till tåget och vår första ljusglimt denna dag inträffade. Ingen personal på tåget.

Vi kom tillslut fram till flygplatsen. Planet som skulle mellanlanda i Danmark och sedan ta oss till Arlanda var lite försenat vilket räckte för att vi skulle få löpa oss svettiga. Men vi hann.

Väl på arlanda tog jag arlanda express mot Stockholm central. Jag hade två väskor, två par pjäxor, skidsäck och handbagage. Jag skulle bo på Scandic grand Central som låg 500 meter från centralen. Jag ville verkligen gå men de var omöjligt. Mitt enda alternativ var taxi. Jag gick mot taxibilarna, jag sa till den första i kön att jag enbart skulle 500 meter bort och frågade om de var okej. Han tog alla mina grejer och lastade in dom. Jag trodde de var okej, väl inne i bilen kom utbrottet. Han skällde på mig. Han sa att jag var otacksam, han frågade om jag aldrig hade visat tacksamhet, att jag hade förstört hans kväll och när jag äntligen skulle betala och hoppa ur sa han…jaha du tänkte inte ge mig någon kaffepeng eller, de är väl de minsta du kan göra. Vi bråkade lite. Han var otrevlig.

I Stockholm hade vi presskonferens och träffade massa olika journalister. Jag var mindre bra, inte så van situationen. De var svårt och jag kände mig obekväm. Dom sa att de märktes att jag inte var så mediavan men jag blir nog bättre.

Mina fem dagar hemma har jag tillbringat i Östersund och Åre. Jag var och hälsade på Mattias två dagar. Det var härligt, vi gick upp på skutan och åkte ner. Jag har aldrig gjort de,var tänkt förra året men blev inte riktigt av. Jag tyckte 3 timmars uppfärden var minst lika härlig som nerfärden måsta jag säga.

Vi var i Vemdalen och Klövsjö en dag och åkte fritt också. De spöregnade hela bilfärden dit, de regnade även i backen men jag tyckte ändå att det var jättehärligt. Jullan, Evelina och Ylva var också med på denna utflykt.
Ylva var till en början riktigt less då regn blandat med mjukt underlag blandat med raceskidor inte var någon bra kombination men blev lyckligare allt eftersom dagen gick.
Evve var som vanligt i god form. Hon agerade som ett lyckligt barn som åkte skidor för första gången medans Julia var mer cool.

Jag har haft en jättehärlig vecka med utflykter och träning precis som jag älskar. Imorgon bär det av mot Kåbdalis för tre dagars träning innan vi beger oss upp mot Levi för säsongens första världscupsslalom. De ska bli kul!!!
Jag ska försöka uppdatera bättre men är inte så säker på nätet i kåbdalis tyvärr.